Anděl z České ulice

18. 04. 2017 7:35:46
Stalo se vám někdy, že jste stáli ve frontě u pokladny, a když na vás konečně přišla řada, tak jste zjistili, že nemáte hotovost a platební karty v obchodě nepřijímají?

Mně se tohle stalo zrovínka nedávno. Cestou z práce jsem udělala malý nákup. Nervózně jsem přešlapovala ve frontě, než na mne přišla řada a v duchu jsem se viděla dávno doma. Zboží jsem suverénně položila na pult, otevřela peněženku... a nic. Hanbou rudá jsem zběsile počítala drobné, marně jsem hledala pětistovku, kterou jsem si do peněženky vložila večer před tím. Červená až za ušima jsem trapně zakoktala, že se omlouvám, ale bohužel nemám na zaplacení a chystala se odejít.

Když v tom ke mně přistoupila neznámá slečna. Vtiskla mi do dlaně potřebný obnos a zase se zařadila na konec fronty, jako by se nic nestalo. Nad mými díky jen mávla rukou.

Celá zmatená jsem vyšla na ulici. Dlouho jsem nezažila takovou laskavost. Neznámá slečna mi toho mrazivého, únorového dne, byla andělem. Často na ni myslím a v duchu jí děkuji. Pohladila mě po duši. Dala mi zase křídla.

Je úžasné potkat milosrdného Samaritána, když se dostanete do nesnází. Je krásné uvědomit si, že ačkoli žijeme ve velkém městě, nejsme si úplně lhostejní. A je dobré umět laskavost dát i přijmout.

A tak té slečně posílám svůj velký dík. Pokud si k ní můj vděčný pozdrav najde cestu, budu moc ráda. Její dobrý skutek mě totiž ještě pořád hřeje na duši.

Děkuji Ti, brněnský anděli.

A slibuji, že dobrý skutek pošlu dál.

Autor: Veronika Hamernikova | úterý 18.4.2017 7:35 | karma článku: 19.00 | přečteno: 823x

Další články blogera

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - závěrečná rekapitulace našeho putování

Kdybych si měla znovu vybrat, neváhala bych a vyrazila bych na cestu. Byl to jeden z nejkrásnějších zážitků mého života. Rodinné pojetí pouti přineslo nové výzvy i nové radosti, rozhodně to byl nejdokonalejší teambuilding.

30.11.2023 v 23:18 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 391 | Diskuse

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den devatenáctý

Vracíme se do Porta ke starobylé katedrále, na místo, ze kterého jsme vyšli. Setkáváme se s poutníky, kteří právě odcházejí a přejeme jim šťastnou cestu. My se už vracíme domů. Jaké to bude, až zase otevřeme dveře svého bytu?

29.11.2023 v 23:07 | Karma článku: 12.99 | Přečteno: 223 | Diskuse

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den osmnáctý

Poutník prý má ráno přivítat nový den na mysu Finisterra a uvědomit si, že od nynějška je již jiným člověkem. A pak je čas otočit se zády k oceánu a vrátit se do své domoviny a do svého každodenního všedního života.

29.11.2023 v 22:03 | Karma článku: 8.15 | Přečteno: 168 | Diskuse

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den sedmnáctý

Blížíme se konci našeho putování. Mys Finisterre je už skoro na dosah. Dříve prý poutníci v cíli cesty pálili své šaty, aby ukázali, že se proměnili v nového člověka. A dnes večer budeme u majáku při západu slunce stát i my.

29.11.2023 v 20:59 | Karma článku: 11.02 | Přečteno: 161 | Diskuse

Další články z rubriky Brno

Horst Anton Haslbauer

V hicu dnešních dnů

Rád zavzpomínám na sníh. Mladšímu bráškovi jsme pomáhali stavět srubovou chatu na Stříbrné u Kraslic. V zimní čas jsme tam jezdili lyžovat na kopce vedle chaty. Děti se to tam teprve učily a my dva s bráchou tam spalovali

2.7.2022 v 7:16 | Karma článku: 14.34 | Přečteno: 284 | Diskuse

Martina Burýšková

Dřinu, nebo raději inspiraci?

Ráda zkouším nové věci. Díky tomu mám možnost se potkávat s inspirativními lidmi. Poznávat jejich odlišné úhly pohledu, zkušenosti, rozšiřovat si obzory a přijímat od života výzvy, o kterých jsem si dřív třeba jen nechávala zdát.

23.6.2022 v 11:19 | Karma článku: 8.47 | Přečteno: 195 | Diskuse

Martina Burýšková

Adrenalin? Bungee jumping Brno je v Česku legendární

Pro někoho šílenství, pro jiné návykový adrenalin. A co vy? Znáte ten pocit, kdy vám srdce buší nadoraz, tep se zrychluje a napětí roste a... JUMP! Nepopsatelný let střemhlav dolů, uvolnění a nálož endorfinů, které zaplaví tělo.

23.6.2022 v 10:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Lidé zasadili desítky nových dubů. Cílem akce Stromy pro Brno byla pomoc brněnským lesům

Na místě, kde kdysi stál smrkový les, dnes rostou nové duby zimní. Zasadit si vlastní strom mohli návštěvníci sobotní akce Sázíme stromy pro Brno. Tu pořádala společnost Lesy města Brna v oboře Holedná.

9.5.2022 v 13:07 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 134 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Jízdu mezi stromy si v novém brněnském pumptracku užijí i nejmladší

V brněnské části Bystrc město otevřelo vítězný projekt participativního rozpočtu Dáme na vás. Dráha, která je plná vln a prudkých zatáček, umožňuje aktivní relaxaci v přírodní památce Pekárna.

3.5.2022 v 15:46 | Karma článku: 9.29 | Přečteno: 95 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 742

Jsem manželka jednoho hodného muže a maminka tří skotačivých dětí. Vystudovala jsem psychologii. Literární tvorba je mým celoživotním koníčkem.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...