Nezapomenutelná cesta - den devatenáctý

Vracíme se do Porta ke starobylé katedrále, na místo, ze kterého jsme vyšli. Setkáváme se s poutníky, kteří právě odcházejí a přejeme jim šťastnou cestu. My se už vracíme domů. Jaké to bude, až zase otevřeme dveře svého bytu?

Vzbudila jsem se zase první, venku byla ještě tma. Dala jsem si dlouhou sprchu, vytáhla z batohu poslední čistou sadu oblečení a sbalila se. Postupně se probudil i zbytek rodiny. Nahodili jsme naposledy batohy na záda a vyrazili vstříc portské katedrále. Ještě byla zavřená, přišli jsme příliš brzy. A tak jsme v tichu postáli na prostranství před ní a děkovali za naši zdárnou cestu. Uzavřeli jsme tady naše putování, rozloučili se pohledem s krásným městem a vyšli jsme k vlakovému terminálu, abychom si koupili jízdenky na letiště.

Bylo štěstí, že jsme dorazili brzy. I tak už byla před automaty dlouhá fronta. Nákup jízdenek jsme zvládli a přemýšleli jsme, kam se ještě půjdeme podívat, než budeme muset vyjet. Vykoukli jsme ven. Lilo jako z konve. Přeběhli jsme do nejbližšího nákupního centra. Děti jsme nechali na sedačkách v hale a nakoupili jsme bohatou snídani a občerstvení na cestu. Královsky jsme posnídali, zahráli si párkrát karty, mezi kapkami jsme naposledy proběhli centrem města a vyjeli jsme na letiště.

Než jsme se nadáli, byli jsme tam. Naposledy jsme se rozloučili s turistickými holemi a zavíracím nožem, které jsme nakoupili v Povoa de Varzim a nechali jsme je před letištní halou pro další poutníky. Dcerka se nedokázala rozloučit se svou poutnickou holí, která ji po celou cestu doprovázela, a tak ji manžel rozlomil, aby ji mohla schovat do batohu.

Rozloučili jsme se s místem, ze kterého jsme před několika dny vycházeli – tak stejní a přece tak jiní. Bez komplikací jsme propluli letištní kontrolou a čekalo nás nekonečné čekání na zpožděný spoj do Vídně.

Doba zpoždění postupně narůstala a my měli obavy, jak stihneme navazující autobus do Brna. Posádka nás při nástupu ubezpečila, že zpoždění cestou doženeme, a tak jsme jízdenky nerušili. Jenže nad Španělskem stále zuřila bouřka a my postupně nabrali ještě větší zpoždění. Hodinu před příletem jsem začala být nervózní, že autobus domů už nestihneme. Půl hodiny před přistáním to bylo zcela zřejmé – už bychom museli stát na peróně a my stále plachtili v oblacích. V hlavě se mi náhle rozezněla slova dávno zapomenuté písničky: „Bůh se postará, Bůh se postará.“ Nevěděla jsem, co se tím myslí, ale doufala jsem v zázrak.

Když jsme přistáli daleko od příletové haly a čekali na autobus, představovala jsem si, jak zůstaneme plačící trčet ve Vídni na letišti, a někomu se nás zželí a třeba nějaký krajan vezme, aspoň manžela a dvě mladší děti, domů. Ale všechno bylo jinak.

K letadlu přijely dva autobusy. Náš zadní voj letadla směřoval do druhého, ale rozhodně jsem zavelela: „Sem ne, musíme do toho prvního autobusu.“ A to nás zachránilo. Autobus určený pro přední část letadla totiž odjížděl jako první. Stáli jsme namáčknutí u dveří a před halou jsme z něj vyběhli, sotva zastavil. Sprintovali jsme přes celou letištní halu a potom až k nejvzdálenější autobusové zastávce. Světe, div se, díky Bože, už vím, co jsi tím myslel. Bůh se postaral. Náš žlutý autobus tam ještě stál. V mobilu mi cinkla zpráva o desetiminutovém zpoždění, ale i ta doba už dávno minula. Před autobusem stál zákazník a spolu s řidičem bojovali se systémem na zakoupení jízdenky. Technika stávkovala přesně do okamžiku, než jsme doběhli ke dveřím. Stihli jsme to!

Cesta domů utekla jako voda. Děti neusnuly, koukaly na filmy. A my s manželem v telefonu procházeli fotky z naší nejúžasnější cesty a nemohli jsme uvěřit, že jsme ji opravdu prošli.

Do Brna jsme přijeli akorát před odjezdem noční linky. Nastoupili jsme s batohy do autobusu plného sobotních pařmenů. I to byl pro děti nezapomenutelný zážitek, ještě nikdy s takovým osazenstvem necestovaly. Vystoupili jsme na konečné a kráčeli ztichlými ulicemi k domovu. Když jsme se blížili k našemu paneláku, kostelní zvony právě odbíjely půlnoc. Vešli jsme do bytu, ještě s batohy na zádech a naše neuvěřitelná cesta doopravdy skončila. I když, kdo ví. Třeba je to zase jen začátek.

Autor: Veronika Hamernikova | středa 29.11.2023 23:07 | karma článku: 13,33 | přečteno: 235x

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - závěrečná rekapitulace našeho putování

Kdybych si měla znovu vybrat, neváhala bych a vyrazila bych na cestu. Byl to jeden z nejkrásnějších zážitků mého života. Rodinné pojetí pouti přineslo nové výzvy i nové radosti, rozhodně to byl nejdokonalejší teambuilding.

30.11.2023 v 23:18 | Karma: 15,11 | Přečteno: 416x | Diskuse| Cestování

Nezapomenutelná cesta - den osmnáctý

Poutník prý má ráno přivítat nový den na mysu Finisterra a uvědomit si, že od nynějška je již jiným člověkem. A pak je čas otočit se zády k oceánu a vrátit se do své domoviny a do svého každodenního všedního života.

29.11.2023 v 22:03 | Karma: 8,72 | Přečteno: 180x | Diskuse| Cestování

Nezapomenutelná cesta - den sedmnáctý

Blížíme se konci našeho putování. Mys Finisterre je už skoro na dosah. Dříve prý poutníci v cíli cesty pálili své šaty, aby ukázali, že se proměnili v nového člověka. A dnes večer budeme u majáku při západu slunce stát i my.

29.11.2023 v 20:59 | Karma: 11,02 | Přečteno: 172x | Diskuse| Cestování

Nezapomenutelná cesta - den šestnáctý

Ačkoli jsme po celé Camino putovali nádhernou přírodou, dnešní krajina byla nejkrásnější. Procházeli jsme úchvatnými národními parky, obdivovali jsme špičaté hory v dáli a odpoledne nás opět provázely výhledy na nekonečný oceán.

28.11.2023 v 19:54 | Karma: 11,97 | Přečteno: 278x | Diskuse| Cestování

Nezapomenutelná cesta - den patnáctý

Dnešní trasa vedla španělským venkovem. Vesničané zrovna hnali na pastvy stáda krav, kolem nich se rojily černé mraky much a všude to vonělo právě uklízenými chlévy.

28.11.2023 v 18:49 | Karma: 10,66 | Přečteno: 210x | Diskuse| Cestování

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Jsem manželka jednoho hodného muže a maminka tří skotačivých dětí. Vystudovala jsem psychologii. Literární tvorba je mým celoživotním koníčkem.