Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Reklamace bez legrace

Člověk by skoro uvěřil, že se jedná jen o nejapný aprílový žertík. Takhle si vystřelit z váženého zákazníka! Jenže on ten zákazník už dneska není vážený...

Před nedávnem jsem si v jednom obchodě koupila parádní výrobek. Tedy, byl by parádní, kdyby fungoval. Po příchodu domů jsem zjistila, že nefunguje, a když i manžel zkonstatoval, že „tohle teda rozhodně fungovat nebude“, vzdala jsem se nadějí a vydala jsem se vadný výrobek reklamovat.

Zamířila jsem do nejmenovaného diskontního řetězce, vybavená účtenkou a reklamovaným zbožím. Moje naivní představa, že všechno půjde jako po másle, vzala za své již před vstupem na prodejnu. Pokud jsem si matně vzpomínala, reklamační ani informační pult tento německý řetězec nemá. Co naplat, budu se muset obrátit na pokladní. Jenže, jak se k ní dostat? Obchod má vstup a východ řádně oddělený a dveře fungují jednosměrně, na fotobuňku. Nejdříve jsem si pohrávala s myšlenkou, že nenápadně proběhnu východem a paní prodavačku pěkně zezadu překvapím. Představovala jsem si, jak se kolem sekuriťáka proplížím a kdyby mě náhodou načapal, tak se budu tvářit, jako že nic.

Stála jsem tak dobrých deset minut před východem, ale dovnitř se mi vniknout nepodařilo. Buď jsem byla já moc rychlá, anebo vycházející senioři příliš pomalí, každopádně jsem svůj záměr nakonec přehodnotila, vlasy stáhla do uzlu a rozhodla se do prodejny vejít způsobně, označeným vstupem.

Pokladny jsem našla vcelku snadno, cestu k nim lemovaly fronty sahající do půlky prodejny. V duchu jsem si vyčítala svou neprozřetelnost. I malé dítě přeci ví, že pondělky a čtvrtky jsou v tomto řetězci vyhrazeny důchodcům, a kdo si zakládá na svém duševním zdraví, přijde jindy.

Nu, pozdě bycha honit. Vyhlédla jsem si milou prodavačku a snažila se probojovat v pokladně. Nebylo to vůbec snadné. Zákazníci přede mnou hrdě bránili své pozice, do cesty mi strkali nákupní vozíky a před očima mi šermovali francouzskými holemi. Nechtěla jsem kazit dobrý dojem ještě dříve, než jsem předstoupila před prodavačku, a tak jsem přidala další zářez na seznam svých dnešních neúspěchů a potupně jsem se zařadila na konec fronty. Dalších deset až patnáct minut jsem tiše poslouchala o mně dosud utajeném světě mrtvic, cukrovky a vysokého krevního tlaku. Dozvěděla jsem se, co říkala která sousedka, jaké zboží má v akčních letácích konkurence a co všechno se dá chytit u obvodního lékaře. Čas mi při tom docela rychle utekl a než jsem se nadála, stála jsem před očima paní prodavačky.

Cestou jsem si skládala slova, jakými závadu pořízeného výrobku originálně popíšu, ale když došlo na věc, skoro jsem ztratila slov. Výřečnost ztratila i prodavačka. Nechápala, proč stojím ve frontě, když nemám žádný nákup. Po hodné chvíli mé přání uskutečnit reklamaci pochopila a dost neochotně do mikrofonu zavolala vedoucího. Odkázala mě, ať počkám u okna a vesele se usmívala na dalšího zákazníka s přetékajícím vozíkem.

Když už jsem se obávala, že vystojím důlek a pustím kořínky, jsem se konečně dočkala. Vedoucí nedbalým krokem dorazil. Vypadalo to, že je jak paní Colombová – všichni o něm slyšeli, ale nikdo ho neviděl. Nefungující výrobek ode mne převzal, opsal si údaje z paragonu a slíbil mi, že až bude reklamace vyřízená, přijde mi SMS zpráva a mám se opět dostavit. Ani nehouknul na pozdrav a zase zmizel mezi regály.

Dny a týdny postupně plynuly. Jeden den prozářila dlouho očekávaná zpráva: „reklamace je vyřízená. Dostavte se na prodejnu.“ Radostí jsem vyskočila tak vysoko, jak mi strop dovoloval, delegovala jsem vyzvedávání a převážení dětí ze školních institucí do kroužků a pospíchala jsem do diskontního řetězce, ve kterém jsem reklamaci před necelým měsícem uplatnila.

Jelikož bylo opět pondělí a přeplněné parkoviště dávalo tušit, že cesta k pokladně bude trnitá, sebrala jsem odvahu a mrštně jsem východem (přes dvoje prosklené dveře na fotobuňku!) kličkovala mezi důchodci s nákupními košíky. Sekuriťákovi jsem před nosem zamávala reklamačním listem a nezmohl se na slovo. Slitovně na mě pohlédl a pustil mě dál.

Již poučena z minula, šla jsem rovnou k poslední pokladně. Trpělivě jsem počkala, až pokladní obslouží posledního zákazníka a požádala ji, aby mi zavolala vedoucího, který řeší reklamace. Prodavačka pokrčila rameny, ukázala na dveře ke služebnímu vchodu a pronesla, že si tak patnáct minut počkám. Kousla jsem se do rtu. Za patnáct minut jsem schopná se synem napsat úkoly (alespoň ty z matematiky) anebo procvičit stupnice.

V koutě jsem pomalu počítala do deseti v naději, že se tím uklidním. Pro jistotu jsem si napočítala ještě do stovky a po chvíli plynule přešla do počítání oveček. Zákazníci u pokladen na mě vrhali nedůvěřivé pohledy. Nejspíš se obávali, že jim počítám rohlíky v pytlíku anebo podle odrbanosti peněženky odhaduji výši posledního důchodu.

Po deseti minutách přišlo vysvobození. Ze dveří vyšla brýlatá vedoucí s vlasy sepnutými v ohonu. Aby mě vyzkoušela, nechala mě pro jistotu dvakrát projít pokladnou, jednou tam a podruhé zase zpátky, potom si ode mne v půlce uličky převzala reklamační list, čímž zabránila zákazníkům odvézt své nabyté zboží z prodejny, a zmizela za dveřmi. Opět jsem tam stála jak na hanbě. Místo oveček jsem počítala vlky a doufala, že než k městu dorazí slibované hromy a blesky, vedoucí si na mě vzpomene.

Nakonec vedoucí přišla. Kupodivu nenesla ani opravené zboží ani peníze. Dokonce mě už ani neproháněla okolo pokladny. V bezpečí stínu svých dveří mi stroze oznámila, že moji reklamaci tam nemají a mám se přijít zeptat třeba za týden (nebo až se mi zase jednou podaří v nabitém dni vyšetřit půlhodinu času. Že bych raději dala přednost masáži, to slečnu nejspíš vůbec nenapadlo). Chabě jsem se bránila SMSkou, která mi z německého diskontu přišla. „Jó, to se nám běžně stává,“ odtušila vedoucí a zmizela. Dveře zaklaply a já tam ještě několik minut zírala na stříbrnou kouli namísto kliky. Sekuriťák účastně pokrčil rameny a já se potupně vyloudala ven. I dveře se tentokrát s účastí samy otvíraly a já nemusela uskakovat jak zajíc mezi broky.

Moje povídka zatím nemá konce. Paní na hlídání si neplatím, v době, kdy obchod otevírá, již dávno sedím v práci, cestou ze zaměstnání stihnu v běhu povyzvedávat děti, odvést je střídavě do kroužků a zase povyzvedávat, a než doděláme domácí úkoly, obchod má už zase zavřeno. Další SMS zpráva mi již nepřišla, i když jsem odesílatele ihned informovala, že mi na prodejně reklamaci odmítají vyřídit. Na infolince mi poněkud otrávená paní sdělila, že zaměstnanci byli informováni, jak mají postupovat. V tomto případě tedy postupovali špatně, a když jim oznámím, o kterou prodejnu se jedná, zaměstnancům opět zařídí školení.

A já si říkám, jestli mi těch pár stovek za ten čas a peníze stojí. Včera jsem usnula ještě dřív, než syn dopsal vyjmenovaná slova. Městská doprava není zadarmo, a vzhledem k tomu, že skutečně v diskontu nebydlím (i když to není špatná myšlenka, v Ikei s tím prý mají zkušenosti), stála mě ta štrapáce už nemalý peníz. Tak nějak se obávám, že z toho zase nebude víc, než pár odstavců na blog. Že já radši nepsala o té hodné paní, která mě před pár týdny pustila sednout v tramvaji a ještě mé obdarovala celým balíkem jednorázovýchvlhčených ubrousků, když jsem se ve snaze doběhnout přijíždějící tramvaj (ona další jela až za deset minut a já pospíchala s dětmi na karneval, který by jinak začal bez nás) natáhla na ulici a sedřela se od hlavy k patě…

Autor: Veronika Hamernikova | středa 11.4.2018 6:58 | karma článku: 18,90 | přečteno: 945x
  • Další články autora

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - závěrečná rekapitulace našeho putování

Kdybych si měla znovu vybrat, neváhala bych a vyrazila bych na cestu. Byl to jeden z nejkrásnějších zážitků mého života. Rodinné pojetí pouti přineslo nové výzvy i nové radosti, rozhodně to byl nejdokonalejší teambuilding.

30.11.2023 v 23:18 | Karma: 15,11 | Přečteno: 405x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den devatenáctý

Vracíme se do Porta ke starobylé katedrále, na místo, ze kterého jsme vyšli. Setkáváme se s poutníky, kteří právě odcházejí a přejeme jim šťastnou cestu. My se už vracíme domů. Jaké to bude, až zase otevřeme dveře svého bytu?

29.11.2023 v 23:07 | Karma: 13,31 | Přečteno: 227x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den osmnáctý

Poutník prý má ráno přivítat nový den na mysu Finisterra a uvědomit si, že od nynějška je již jiným člověkem. A pak je čas otočit se zády k oceánu a vrátit se do své domoviny a do svého každodenního všedního života.

29.11.2023 v 22:03 | Karma: 8,69 | Přečteno: 173x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den sedmnáctý

Blížíme se konci našeho putování. Mys Finisterre je už skoro na dosah. Dříve prý poutníci v cíli cesty pálili své šaty, aby ukázali, že se proměnili v nového člověka. A dnes večer budeme u majáku při západu slunce stát i my.

29.11.2023 v 20:59 | Karma: 11,02 | Přečteno: 167x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den šestnáctý

Ačkoli jsme po celé Camino putovali nádhernou přírodou, dnešní krajina byla nejkrásnější. Procházeli jsme úchvatnými národními parky, obdivovali jsme špičaté hory v dáli a odpoledne nás opět provázely výhledy na nekonečný oceán.

28.11.2023 v 19:54 | Karma: 11,97 | Přečteno: 271x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den patnáctý

Dnešní trasa vedla španělským venkovem. Vesničané zrovna hnali na pastvy stáda krav, kolem nich se rojily černé mraky much a všude to vonělo právě uklízenými chlévy.

28.11.2023 v 18:49 | Karma: 10,66 | Přečteno: 205x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den čtrnáctý

Úspěšně jsme zakončili Camino z Porta do Santiaga. Dopřáli jsme si den volna, abychom nabrali sil a měli čas a prostor dosavadní putování uzavřít. Po dni odpočinku jsme plní očekávání vyrazili na druhou část - Camino Finisterre.

28.11.2023 v 17:46 | Karma: 12,00 | Přečteno: 224x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den třináctý

Santiago de Compostela. Procházíme městem a přemýšlíme, kolik poutníků zde bylo před námi. Jak malí se tu ve stínu starodávné katedrály cítíme. Když pak od ambónu slyšíme přivítání českých poutníků, dojetím nemůžeme ani promluvit.

27.11.2023 v 16:29 | Karma: 15,45 | Přečteno: 241x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den dvanáctý

Dnes je náš velký den. Dokončíme první část pouti - pokud vše půjde dobře, odpoledne dorazíme do Santiaga de Compostela a v chrámu na vlastní oči uvidíme vzácnou sochu sv. Jakuba. Je to úžasné, když si plníte svůj dávný sen!

27.11.2023 v 15:24 | Karma: 13,19 | Přečteno: 202x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den jedenáctý

Pomalu jsme si zvykli na každodenní chůzi a sami se divíme, jak dobře se nám teď kráčí. Batohy na zádech skoro necítíme a zastavujeme v čím dál delších intervalech. Je neuvěřitelné, jak rychle jsme se na putování adaptovali.

27.11.2023 v 14:21 | Karma: 12,48 | Přečteno: 220x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den desátý

Blížíme se k Santiagu, přibývá poutníků a nám se stýská po prvních dnech, kdy jsme byli na trase skoro sami. Camino nás vede krásnými stezkami, dnes často kráčíme starobylými vinicemi, ze kterých na nás dýchá pohoda a klid.

26.11.2023 v 13:20 | Karma: 15,83 | Přečteno: 279x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den devátý

Pontevedra je město, na které vzpomínám nejčastěji. Snad pro jeho starobylé chrámy, ve kterých jsme dali na chvíli spočinout unaveným nohám. Snad kvůli milým lidem, s nimiž jsme se setkali.

26.11.2023 v 11:14 | Karma: 14,76 | Přečteno: 255x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den osmý

Galicie, ta mě okouzlila, ba přímo uhranula, na první pohled. Nikdy nezapomenu na nádherné galicijské lesy, bublající potůčky a starobylé kamenné mosty, přes které jsme procházeli.

26.11.2023 v 10:10 | Karma: 12,55 | Přečteno: 246x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den sedmý

Dnes přejdeme hranici mezi dvěma zeměmi, Portugalskem a Španělskem. S Portugalskem se rozloučíme na mostě, za pohádkově opevněným historickém městem Valenca. A přivítá nás neméně honosné město na protilehlém břehu řeky - Tui.

25.11.2023 v 12:04 | Karma: 12,77 | Přečteno: 250x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den šestý

Dnešní den byl dnem osamění. Očekávali jsme davy poutníků na hlavní mši v katedrále v Caminha, ale byli jsme tam s batůžky úplně sami. A ještě ne všichni.

25.11.2023 v 10:59 | Karma: 10,20 | Přečteno: 226x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den pátý

Dnešní den byl z celého Camina asi nejnáročnější. Manžel a dcerka ochořeli, mě a syna napadl toulavý pes. Ale zkoušky a výzvy patří k životu, stejně jako k putování.

25.11.2023 v 9:55 | Karma: 11,55 | Přečteno: 241x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den čtvrtý

V Portugalsku jsme v srpnu očekávali tropická vedra. Okolí nás strašilo, že se tam ve čtyřicítkách upečeme zaživa. O to víc nás překvapila mlha a zima ještě větší, než je teď u nás - v listopadu!

24.11.2023 v 7:17 | Karma: 14,33 | Přečteno: 309x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den třetí

Jsme okouzlení portugalskou přírodou - tolik jinou, než je ta naše. Nezvyklá vůně eukalyptů, vysoké pestrobarevné vřesy a starobylé kamenné cesty. Užíváme si každý pohled do okolí.

24.11.2023 v 6:13 | Karma: 13,93 | Přečteno: 323x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den druhý

Včera jsme si ještě připadali jako turisté, ale dnes se již můžeme s credencialem v ruce řadit mezi poutníky.

23.11.2023 v 8:09 | Karma: 14,47 | Přečteno: 444x | Diskuse| Cestování

Veronika Hamernikova

Nezapomenutelná cesta - den první

Tak, je to tady. My opravdu vyrážíme na cestu. Jsme plní radostného očekávání i nevyřčených obav. Jak jen to zvládneme? Mnoho lidí nás od cesty s dětmi zrazovalo. Půjde to? Ujdeme to?

23.11.2023 v 7:04 | Karma: 15,82 | Přečteno: 733x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 747x
Jsem manželka jednoho hodného muže a maminka tří skotačivých dětí. Vystudovala jsem psychologii. Literární tvorba je mým celoživotním koníčkem.

Seznam rubrik